Elevii claselor a XII-a se pot înscrie, zilele acestea, la cursurile unei organizaţii nonguvernamentale, menite să le ghideze paşii către viitoarea profesie. Sursa: CODRIN PRISECARU
Sunt tineri absolvenţi de facultate nemulţumiţi de ceea ce oferă sistemul de educaţie clasic liceenilor. Sunt foşti studenţi care au ales greşit facultatea pentru că nimeni nu i-a sfătuit în liceu în privinţa carierei. Sunt foşti membri ai organizaţiilor studenţeşti care au înţeles importanţa educaţiei non-formale, adică acel tip de instruire care are loc în afara şcolii şi care pune accent pe dezvoltarea personală şi pe pregătirea continuă.
Din toate aceste nemulţumiri şi dorinţe s-a născut Şcoala de Valori, care a pornit, în această primăvara, faza pilot a proiectului „Grow” (Creşte – n.r.). Astfel, membrii organizaţiei îşi propun să „aducă liceenilor o educaţie complementară celei oferite de sistemul de educaţie formală, care îmbină elemente de interactivitate şi educaţie inovativă – adică elevii nu vor avea parte de cursuri, predări şi livrare de informaţii”, după cum explică Alexandra Dinu, absolventă de ASE, în vârstă de 23 de ani şi care acum se ocupă de comunicare în cadrul organizaţiei.
Programul „Grow” este adresat parcursului de liceu, iar ONG-ul îşi propune ca în 2015 să se poată mândri cu prima generaţie de elevi care au urmat cei patru ani ai Şcolii de Valori. Până acum au avut loc ediţii pilot pentru primele trei clase de liceu şi până pe 15 noiembrie liceenii din anii terminali se pot înscrie la ediţia pentru clasa a XII-a.
În ce constă Şcoala de Valori
Programul este organizat pe ani de studiu, în fiecare an fiind ţintite anumite nevoie specifice perioadei. „În clasa a IX-a răspundem nevoii de adaptare la un mediu nou, de adaptare la mediul social, de apartanenţă la un grup şi lucrăm pe dezvoltarea stimei de sine”, explică Alexandra Dinu. Astfel,