Ionuţ Olteanu a fost director de concurs la Renault Racing Days, cel mai amplu eveniment auto al acestui an. Au existat mai multe forme de asociere a celor cu această mare pasiune comună: tunning-ul maşinilor.
La ultimul eveniment de mare succes de pe aeroportul tulcean, Ionuţ Olteanu a fost directorul de concurs. Practic, împreună cu nişte amici pentru care maşinile tunate înseamnă ceva, au pus pe picioare un show de două zile pentru vitezomanii pe patru roţi.
Ionuţ este inginer constructor şi îi plac maşiniele de când era mic. Dar nu orice fel de maşini, ci maşinile extrem de puternice. „Tata era şofer de TIR şi pe vremea lui Ceauşescu avea maşină străină, un Ford. De când eram foarte mic îmi plăceau maşinile, dar numai maşinile puternice“, spune Ionuţ.
Are carnet din 1999, iar prima maşină pe care a condus-o era a unui amic, o Dacia Break din 1991, nu tocmai model de putere. A urmat prima lui maşină, un Opel Astra din 2000. În urmă cu doi ani de zile a cumpărat un Ford din 2006, pe care a reuşit să îl modifice radical.
Fordul Fiesta nu mai este ce a fost
Ionuţ poate fi văzut în oraş la volanul unui Ford Fiesta S.T., care are un motor de 2.000 de centimetri cubi, pe benzină. A fost transformată integral în Turbo, devenind în scurt timp mândria lui Ionuţ: „Este singura de acest tip din ţară!“
Ca orice iubitor de maşini tunate, nu poate accepta prea uşor o maşină „normală“, aşa cum iese ea din fabrică. Astfel că a adus o serie de modificări Fordului său: „întreg motorul, calculatorul de bord, injectoarele, componentele interne, absolut totul e schimbat. Am început câte puţin, cu câte o piesă mică. În doi ani de zile am modificat-o radical“, spune Ionuţ “.
Despre puterea motorului, Ionuţ spune că are la momentul de faţă peste 230 de cai, dar că în curând va ajunge la peste 300 de cai, cu toate schimbările pe care le pregă