Criticul american Randy Gener a ţinut la Bucureşti o autentică lecţie de istorie a music-hall-ului. În demersul său „profesoral", a folosit ca „material didactic" doi mari artişti de pe Broadway: regizorul Michael John LaChiusa şi actorul Jose Llana.
Conferinţa, susţinută în cadrul Festivalului Artelor Spectacolului Muzical „Viaţa e frumoasă", s-a transformat foarte repede într-un adevărat show, criticul şi artiştii întrecându-se în poveşti şi mărturii care de care mai simpatice. „Orice artist îşi doreşte să lucreze pe Broadway ca să câştige banii necesari ca după aceea să poată lucra ceea ce îi place cu adevărat", a declarat tenorul Jose Llana. „Broadway-ul e o mare industrie, o afacere, totul e comerţ. Money-money-money-money. Arta adevărată însă nu se face acolo, ci off-Broadway, off-off-Broadway şi, cel mai adesea, off-off-off-Broad-way", a mai spus interpretul.
„Spectacolul muzical este un animal cu trei capete"
La rândul său, compozitorul, libretistul şi regizorul american de origine italiană Michael John LaChiusa, creatorul unora dintre cele mai nonconformiste şi controversate music-hall-uri, printre care „Marie Christine", o rescriere modernă a tragediei antice „Medeea", într-o poveste transplantată în Louisiana secolului XIX, „Bernarda Alba" şi montarea romanului lui Marquez „Cronica unei morţi anunţate", în forma inedită a unui music-hall, a făcut o „disecţie" a spectacolului muzical pentru cei prezenţi la conferinţă: „Spectacolul muzical este un animal cu trei capete. Ce spun eu trei capete? E de fapt vorba de trei animale într-unul singur. Şarpele din el susură: eu sunt de fapt dans-s-s. Capul de capră se înfurie şi-şi cere drepturile: cum adică? Eu sunt o piesă de teatru. Şi atunci vine capul de câine şi pune capac la toate: sunt muzică şi nimic altceva. De aceea este atât de greu să pui în scenă un muzical. Plus că de cele mai multe