Începând de acum opt sau nouă ani, Consiliul Judeţean Timiş a demarat o serie de parteneriate public-privat cu o serie de firme la care a ajuns acţionar, parteneriate menite să aducă bani la bugetul judeţului din profiturile obţinute de respectivele societăţi. Lucru care nu s-a prea întâmplat în multe cazuri, Curtea de Conturi reproşându-i Consiliului Judeţean o gestionare deficitară a pachetelor de acţiuni deţinute la respectivele societăţi. Pentru a trage linia şi a evita pierderile viitoare, Consiliul Judeţean a făcut o comisie menită să analizeze oportunitatea menţinerii acestor parteneriate public-privat. Până în prezent, însă, deşi au trecut mai bine de zece luni, nu s-a ajuns încă la nicio concluzie.
Critici dure de la Curtea de Conturi
Povestea despre felul original în care a fost gestionat de-a lungul anilor portofoliul de acţiuni la firmele partenere ale Consiliului Judeţean Timiş nu e nouă şi, deşi nu s-a prea vorbit în ultimii ani de acest subiect, în ultimul raport privind gestionarea bugetelor Administraţiei Locale, Curtea de Conturi spune foarte clar că respectivele acţiuni au fost gestionate deficitar. “Din documentele puse la dispoziţia echipei de audit, a rezultat că reprezentanţii Consiliului Judeţean Timiş, în Adunările Generale ale Acţionarilor şi în Consiliile de Administraţie ale societăţilor comerciale din subordine, nu au informat Consiliul Judeţean, nu au raportat sau nu au întreprins alte măsuri şi nu au formulat propuneri cu privire la situaţia patrimonială şi poziţia financiară a entităţilor menţionate, precum şi la stadiul realizării obiectivelor asocierilor în cauză”, se precizează în raportul Curţii de Conturi. Deci, un fel de gestionare în orb. Mai mult, spuneau cei de la Curtea de Conturi, “Consiliul Judeţean Timiş, în calitate de acţionar sau asociat, deţinând o participare în sumă de 11.664.613 de