Patronii de service-uri auto se plâng că afacerile merg foarte prost din cauza celor care repară maşini "la negru". Dealerii auto înregistrează pierderi uriaşe din cauza service-urilor din curţi sau garaje. După ce au băgat sute de mii de euro în ateliere, dealerii sunt speriaţi că nu-şi mai pot amortiza investiţiile.
Criza financiară i-a băgat în corzi şi pe şoferii din Focşani. Tot mai mulţi dintre posesorii de maşini preferă să îşi repare autoturismele cu piese second-hand luate de la dezmembrări.
Pentru manoperă, nu apelează la service-urile autorizate, ci la cele clandestine, adăpostite de garaje sau curţile caselor.
Cei care au cel mai mult de suferit de pe urma alegerii şoferilor cu bani puţini sunt patronii service-urilor auto care reprezintă marile concerne auto. Duc lipsă de clienţi, asta pentru că preţurile sunt duble faţă de cele practicate de un meseriaş care lucrează într-un atelier neautorizat.
Dealerii auto apreciază că doar în Focşani sunt peste 50 ateliere ilegale care repară la negru maşini şi folosesc piese originale.
Alexandru Negrău, patronul unui service auto din Focşani, recunoaşte că în ultima vreme duce lipsă de clienţi.
"Şi criza este de vină, dar în primul rând atelierele care funcţionează ilegal pe piaţă. Ei nu dau acte, nu plătesc nicio taxă la stat şi este firesc să aibă preţuri sub ce avem noi la service. Abia suntem pe linia de plutire. Oamenii preferă să meargă la atelierele-fantomă", mărturiseşte focşăneanul.
Îndreaptă tabla ilegal
Majoritatea atelierelor care funcţionează ilegal sunt de tinichigerie, aici ajungând mai toţi şoferii care şi-au tamponat maşinile.
"Sunt meseriaşi care lucrează la o firmă privată şi au experienţă în domeniu, iar acasă au în garaj un mic atelier de mecanică. Ei spun că lucrează doar pentru prieteni şi nu prea ai ce să le faci. Când sunt cazuri mai uşoa