In ciuda cresterii preturilor materiilor prime, din ultimele luni, pretul alimentelor din Germania ramane mai scazut decat in alte tari europene.
Reflecta aceste preturi calitatea produselor sau se adeveresc spusele multor sceptici, care vorbesc de calitatea indoielnica a multor produse germane?
Preturile produselor alimentare depind de mai multi factori: costurile de transport si depozitare, cantitatea de energie consumata, resursele pentru plata salariatilor. Pretul de producator se regaseste in procente foarte mici in costul total al bunului care ajunge pe raft, potrivit Deutsche Welle.
De exemplu, in costul final, la raft, al produselor de panificatie, pretul de producator se regaseste doar in proportie de 4 la suta.
Martin Rooker, presedintele organizatiei Food Watch, a ajuns la concluzia ca "nemtii sunt atrasi de preturile mici, dar nu acesta este motivul principal pentru care alimentele sunt foarte ieftine, comparativ cu restul Europei".
Razboiul discounterilor
Preturile sunt mici, deoarece exista o concurenta apriga intre retaileri. Mai presus de toate, acest razboi al preturilor se poarta intre magazinele de tip discount, care in Germania sunt mai multe decat oriunde in Europa.
Discounteri germanii sunt foarte buni specialisti in eficientizarea costurilor. Cheltuielile de transport sunt mici, deoarece magazinele detin propriile parcuri auto, care se ocupa de aceasta activitate.
Majoritatea lucreaza cu personal putin, dar foarte bine calificat si, totodata, depozitarea stocurilor de marfa se face in regie proprie.
Profiturile in acest domeniu al retailului sunt destul de mici, per produs, intregul concept bazandu-se pe consumul de masa si pe rulajul mare de marfa.
Acest lucru este sutinut si de Uniunea pentru Studiul Obiceiurilor de Consum di