Despre autostrada suspendata, promisa de primarul Oprescu, atunci cand candida la primarie, n-am mai auzit vesti.
In schimb, auzim tot mai des despre "soseaua Nord-Sud", tot un fel de autostrada care va porni din piata Victoriei, va trece prin zona Buzesti, zona Berzei si, depasind podul Hasdeu, va intra in tunel pe sub Dealul Parlamentului, dupa ce se vor obtine aprobarile necesare.
Cea mai mare lucrare din ultimele doua decenii
Tot de aprobari depinde si urmarea traseului, respectiv o strapungere pe sub constructiile speciale ale Armatei cu iesire in apropierea Pietei Cosbuc.
Va fi cel mai adanc tunel rutier din capitala, estimat la 37 metri sub nivelul caldaramului, explicabil pentru zona pe care o traverseaza. O asemenea constructie va trebui corelata tehnic cu liniile de metrou existente, dar si cu cele viitoare, unele deja prevazute in planurile de perspectiva, altele numai banuite.
Primarul general apreciaza ca aceasta este cea mai mare operatiune urbana din ultimii 20 de ani din Capitala si va permite traversarea orasului pe directia nord-sud in aproximativ 20 de minute. Sunt prevazute cate 3 benzi de circulatie in fiecare sens.
Vom circula lejer pe bulevardul Magheru
Noua artera va determina o simtitoare scadere a circulatiei pe bulevarul Magheru, in prezent foarte aglomerat, tocmai datorita faptului ca este principala artera solicitata de automobilisti in aceasta directie.
Conform aprecierilor domnului Oprescu, pana la sfarsitul acestui an va fi finalizat tronsonul magistralei cuprins intre zonele Stirbei Voda si Vasile Parvan, precum si cel cuprins intre Piata Victoriei si strada Occidentului.
Fireste, intentiile bat de multe ori ca nuca-n perete, daca ne gandim, de exemplu, ca lucrarile de la podul Basarab nu sunt gata nici azi, desi ultimul termen a