"Cel mai mare chin al unui artist este sa aiba un hit care nu ii place si pe care trebuie sa il cante in fiecare seara. Asta mi s-a intamplat exact mie. Erau niste panarame de piese pe care trebuia sa le cant in fiecare seara. Credeam ca o sa innebunesc", a explicat Damian Draghici vineri seara, in cadrul unui concert in care artistul roman a aratat ca bebop-ul si naiul pot avea un destin comun. In aceeasi seara, Diane Schuur a redefinit conceptul de scat singing, a reusit sa redea note de 60 de secunde, a inganat notele de clarinet ale lui Eddie Daniels si a prezentat piese create chiar in 1924.
"Va multumesc mult ca ati venit si ca mi-ati acceptat inca o data nebunia, schimbarea. Ma numesc Damian: pana acum eram tiganul cu toba, acum sunt americanul cu naiul".
"Acest concert este un omagiu adus muzicienilor de jazz, geniilor din muzica de jazz si oamenilor care au avut o influenta asupra mea, pe cand eram copil. Fiecare piesa pe care o auziti este o piesa pe care, la o anumita varsta, am ascultat-o si m-a afectat intr-un fel", a explicat Damian Draghici, intr-un concert in care au fost interpretate piesele unor artisti ca Charlie Parker, Lee Morgan sau John Coltrane.
"Fiecare piesa am reorchestrat-o si am pus-o pe noul meu album, care va fi gata undeva in aprilie sau mai", a mai promis Damian, la inceputul unei seri in care naiul a fost introdus in lumea bebop-ului.
Ajutat de Eddie Daniels ("The King") la clarinet, Randy Porter (pian), Scott Steed (bas) si Reggie Jackson (tobe), Damian Draghici a oferit si "una dintre piesele de jazz cele mai dificile si mai challenging, mai provocatoare, Giant Steps, piesa lui John Coltrane, cantata la naiul electric pentru prima oara."
Intre melodii, pe ecranul din spatele scenei, au fost prezentate fragmente video cu celebri artisti de jazz care l-au laudat pe Damian pen