A fi un sef bun nu presupune doar sa ai abilitati manageriale, ci si sa stii sa-ti pastrezi langa tine angajatii care fac performanta.
De cele mai multe ori, un angajat, mai ales caruia ii place munca pe care o face, va pleca de la compania ta daca nu ii oferi atentia si conditiile de care are nevoie.
Exista insa si companii unde angajatii eficienti nu se gandesc sa plece. De ce se intampla acest lucru? Conform USA News, acestia nu pleaca pentru ca mnagerii lor...
1. Stiu sa fie apropiati fata de angajati. Managerii buni intotodeauna vor veni la un angajat care lucreaza excelent sa-l bata pe umar si sa-l felicite pentru munca facuta, iar atunci cand are probleme de sanatate merge la el la spital sa-i transmita insanatosire grabnica. Practic, acestia stiu sa le arate angajatilor ca le pasa de ei.
2. Raspund la telefon si email. Cand seful nu raspunde la apel, angajatii considera ca acesta este modul in care iti spune "Tu nu contezi". Prin email, tehnologia ne ofera noi modalitati de a ne arata indiferenta. Un sef bun, care stie sa-si aprecieze subalternii si munca pe care acestia o fac nu va uita niciodata sa raspunda la mail sau telefon.
3. Nu concediaza de la cea mai mica greseala. Multi angajati se tem ca vor fi concediati dupa o greseala minora. Angajatii castiga incredere atunci cand ei stiu ca managerii le apreciaza loialitatea si ca nu vor fi mustrati pentru greseli minore, iar pe viitor vor sti si cum sa le evite.
4. Isi asculta angajatii. Managerii buni nu se prefac ca isi asculta angajatii, ci lasa intreaga mimica, intregul corp si mintea sa urmareasca ce are de spus anagajatul tau.
5. Sunt lideri dar stiu sa si "coboare" printre angajati. Managerii care petrec mult timp pentru a asculta oameni, glumind cu ei si cautand modalitati de a elimina obstacolele din calea carierei l