Cea mai nouă tehnică militară a soldaţilor români este formată din armament vechi, retras din exploatare de aliaţii din NATO şi apoi vândut României. Cea mai importantă misiune de luptă a trupelor române este în prezent aceea din Afganistan.
Singurul avion al României capabil să transporte militarii de la Bucureşti până în Afganistan, într-un zbor de zece ore, cu o singură escală, este C-130 Hercules, produs de firma americană Lockheed Martin. Teoretic, Ministerul Apărării Naţionale are cinci asemenea aeronave - patru donate de Statele Unite şi unul cumpărat de MApN de la Forţele Aeriene ale Italiei, cu fonduri oferite tot de Guvernul SUA. Din păcate însă, dintre cele cinci aeronave Hercules, doar una singură este aptă de zbor şi este folosită, efectiv, de Armata Română.
Fabricate în 1960-1962
Primele două avioane Hercules au fost oferite României în anul 1996, iar următoarele două în 1997. Toate patru sunt varianta C-130 B, au fost fabricate în anii 1960-1962, iar înainte să fie cedate României erau trecute în conservare. Cel de-al cincilea, varianta C-130 H, este produs în anul 1972 şi a fost cumpărat de la italieni în anul 2004. Pentru repunerea lor în stare de funcţionare, Armata Română a alocat de la bun început 12,5 milioane de dolari. În prezent, mentenanţa avioanelor Hercules este asigurată în România de firma Romaero. Deşi are un singur avion de transport, de mare capacitate, apt de zbor, Ministerul Apărării se mândreşte că România este printre puţinele state NATO care îşi pot deplasa trupele cu mijloace proprii în teatrele de operaţii externe.
Pentru completarea capacităţii de transport a Armatei, Guvernul României a cumpărat şapte avioane de transport C-27 J Spartan, produse de firma italiană Alenia. Achiziţia a fost în valoare de 220 de milioane de euro şi a fost decisă, ca de obicei, printr-o licitaţie controversată,