Ministrul Dezvolării Regionale şi Turismului consideră un succes logo-ul brandului turistic al României. Elena Udrea a declarat, la Realitatea Tv, în cadrul emisiunii Ultima Şansă, prezentată de Mihai Tatulici că brandul este mult mai complex şi nu depinde numai de controversata frunză.
"Frunza reprezintă un element în bradul turistic naţional al României. Nu este doar o frunză, este un concept întreg şi reprezintă mult mai mult decât elementul acesta desenat, frunza. Ea reprezintă un element din primul brand turistic profesionist făcut pe bani europeni. A fost o lansare care s-a făcut cu foarte mult tam-tam şi s-a dovedit a fi un bloof",a declarat Elena Udrea.
Ministrul susţine că a crezut chiar şi ea scandalul creat de presă cu o zi înainte de lansarea brandului, când în toate ziarele şi pe toate televiziunile se spunea că frunza a fost copiată de pe logo-ul unei mari companii. S-a dovedit însă a fi o greşeală.
"Cu o zi înainte să îl lansăm în Shanghai, de ziua internaţională a României de la Expoziţia de la Shanghai în presă a apărut informaţia cum că există o frunză asemănătoare în logo-ul unei firme din Irlanda. Am stopat orice relaţie contractuală cu firma care a creat brandul şi care era una dintre cele mai mari firme de branding din lume. Am aşteptat să se clarifice această situaţie pe care şi eu am considerat-o destul de ciudată. S-a clarificat după ce pagina de internat a firmei respective a dispărut într-o lună, iar frunza a dispărut şi ea. Noi astăzi avem de la OSIM acordul că avem drept de proprietate intelectuală din România şi dovedeşte că este un produs unic internaţional",a explicat Elena Udrea.
Ministrul a prezentat şi o parte din insuccesele ei din acest an.
"Insuccesele ca ministru în acest an ţin mai degrabă de imposibilitatea de a arăta cât de multe se pot face şi mai puţin de ceea ce facem. Mai degrabă mă supră, sau al