„Carpathian Tourism Cluster Romania” este primul cluster de turism inter-regional de interes naţional din România, fiind lansat pe 1 noiembrie
Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Braşov a anunţat, ieri, lansarea, pe 1 noiembrie, a unui cluster turistic pentru promovarea regiunii Munţilor Carpaţi ca destinaţie pentru turiştii români şi străini. Denumit „Carpathian Tourism Cluster”, clusterul este format dintr-o reţea de manageri şi experţi din industria turismului, organizată la nivel regional şi naţional, fiind primul cluster de turism inter-regional de interes naţional din România. Clusterul va include asociaţii de dezvoltare a turismului şi de dezvoltare regională, ONG-uri, autorităţi locale şi naţionale, turoperatori, agenţii de turism, ghizi de turism, agenţii de evenimente şi furnizori din industria turismului.
Iniţial, proiectele clusterului se vor concentra pe regiunile turistice carpatice şi subcarpatice din centrul Arcului Carpatic, respectiv judeţele Braşov, Buzău, Sibiu, Covasna, Argeş şi Prahova. Acestea vor contribui la dezvoltarea parteneriatelor locale şi regionale şi la punerea în valoare a resurselor şi capabilităţilor organizaţiilor în scopul îndeplinirii obiectivelor generale asumate de Cluster.
Ionuţ Gliga, directorul APDT Braşov, spune că denumirea clusterului a fost aleasă după ce strategia a fost pusă de acord cu cea a Ministerului Turismului - „Explore the Carpathian Garden”. „Este mai bine să existe o concordanţă între strategiile propuse”, a explicat sursa citată, care a adăugat că în viitor se intenţionează şi atragerea de fonduri structurale pentru crearea unor parcuri de agrement în zonele ce urmează a fi promovate. Din judeţul Braşov ar putea fi promovate staţiunile turistice - Poiana Braşov, Predeal, Pârâul Rece, dar şi zonele munţilor Făgăraş, Ciucaş, Perşani, etc.
Proiectul a fost lans