Break-urile rămân mai degrabă o raritate pe şoselele româneşti, în ciuda apetitului masiv al europenilor pentru acest gen de caroserie.
În Europa, 25% din volumul de vânzări pentru Opel Astra sunt break-uri, 55% fiind clienţi de flote, pentru care maşina de serviciu arată bine, oferă şi spaţiu pentru transportul consumabilelor de birou, auxiliarelor pentru vânzări, dar şi al întregii familii la un picnic în weekend. La noi în schimb, mai puţin de 9,5% din exemplarele de Opel Astra vândute în 2009 erau reprezentate de break-uri. Acest lucru se poate schimba o dată cu venirea noului Astra ST în gama Opel, o maşină care doreşte să pună accentul pe partea „Tourer" din numele său, elementul definitoriu fiind confortul.
Confort high-tech
Unul dintre punctele forte ale noului break este reprezentat de scaunele faţă ergonomice, premiate deja de ortopezi. Senzaţia atunci când te aşezi la volan este că cineva te îmbrăţişează şi îţi ia fiecare oscior la masat, astfel încât nici după ore bune de condus nu resimţi vreun pic de oboseală la nivelul spatelui. Din păcate, ele nu vin standard, ci vor costa circa 470 de euro, cu TVA inclusă, destul de scump.
Al doilea este şasiul mecatronic ,al cărui comportament rutier este de mare excepţie: puntea faţă adaptată de la Insignia amortizează perfect denivelările, în timp ce puntea spate cu braţ Watts - o inovaţie Opel - îţi permite să virezi în forţă cu maşina, fără a-ţi mai pune problema unui derapaj la viteze cu mult peste cele suportabile de o familie, un deliciu pentru şoferi.
Nu în cele din urmă, interiorul noului Astra ST preia toate atuurile hatchback-ului, dar oferă şi un spaţiu de bagaje mult mai mare şi modulabil: 500 de litri standard, 1.550 l maxim, lungime de încărcare de maximum 1.835 mm cu bancheta spate rabatată, precum şi nenumărate spaţii de stocare generoase în uşi, cotieră şi torpedou. Pe