Dintre cele 412.000 de anunturi pentru vanzari auto postate anul acesta pe site-ul Autovit.ro, jumatate se refera la marcile germane care ocupa primele patru locuri in topul condus de Volkswagen. Opel Astra si Volkwagen Golf sunt modelele cel mai des listate, iar cele mai multe anunturi postate anul acesta se refera la modele din 2007 si 2006, arata datele prezentate de reprezentantii Autovit. Pe site exista zilnic in jur de 22.000 de anunturi auto, recent s-a lansat versiunea pentru mobil, iar in primul trimestru al lui 2011 se va lansa si o rubrica dedicata masinilor noi, a spus Attila Okanyi, director general Autovit.
Conform datelor prezentate, in 2010 au fost postate in total 412.000 de anunturi de vanzari auto, iar primele patru locuri in topul marcilor sunt ocupate de marcile germane Volkswagen, Opel, BMW si Audi care impreuna detin peste jumatate dintre anunturi. Ford ocupa locul cinci, Renault locul sapte, iar Dacia, locul opt. In topul modelelor conduc Opel Astra si Volkswagen Golf si Passat urmate de Audi A4 si Dacia Logan.
In ceea ce priveste pretul de vanzare afisat in anunt, cele mai multe masini (44%) au fost puse la sub 5.000 de euro, 32% in intervalul 5-10.000 euro si doar 3% la peste 30.000 de euro, cu mentiunea ca si in prezent pe Autovit sunt postate anunturi pentru masini super-scumpe precum Ferrari si Lamborghini.
Intrebat cu cat ajunge sa scada pretul masinii la vanzarea propriu-zisa in comparatie cu pretul din anunt, Okanyi a precizat ca desi Autovit nu se ocupa de intermedierea tranzactiilor, estimarile sale arata ca la masinile ieftine palierul de negociere e mai mic, cam de 5%, in timp ce la masinile mai scumpe, cele de peste 20.000 de euro, palierul e mai mare, de circa 10%.
Din cele 412.000 de anunturi postate pe Autovit in primele zece luni ale anului, 12% se refera la masini produse in 2007,