Între 15 şi 19 noiembrie au avut loc la Bucureşti mai multe conferinţe adunate sub titlul „Zilele Biz", destinate schimbului de experienţă din lumea afacerilor. Ultima zi a fost dedicată în exclusivitate mass-media.
Cuvântul de ordine al sesiunilor de comunicare a fost în mod invariabil „criză", folosit în varii sintagme: „criza presei scrise", „peisajul media postcriză", „revenirea din criză" sau „criza a reglat, de fapt, piaţa". Cea mai interesantă dezbatere a fost cea intitulată „Piaţa de media, de la extaz la agonie. Înapoi în... viitor?", din cadrul seriei de conferinţe „OMD Predicts", în care personalităţi din lumea presei scrise (şi încă citite), vorbite şi văzute (audio-vizualul, pe numele său oficial) au făcut o radiografie a presei româneşti şi s-au lansat în câteva previziuni parţial optimiste pentru ce ne va aştepta în anul 2011.
25% din populaţia lumii citeşte un cotidian pe hârtie
Pentru a le răspunde celor care preziceau plini de siguranţă apocalipsa presei scrise, Claudiu Şerban, General Director EVZ Group, a făcut o demonstraţie simplă: 90% din cei prezenţi îşi notau ideile principale pe un carnet de notiţe, în timp ce numărul celor care foloseau laptopul era vizibil mai mic. „Vedeţi? Câtă vreme lumea va mai folosi pixul şi hârtia mai avem încă speranţe." „Trecând apoi la prezentarea profesionistă, în power point, el a demonstrat cum, în urma unor studii serioase, în ciuda crizei financiare mondiale şi a globalizării internetului, un sfert din populaţia globului a păstrat încă obiceiul de a citi un cotidian în varianta sa pe hârtie, în special dimineaţa, la cafea, şi că publicul de ziare este unul seriosd şi stabil.
Cârcotaşul economist
Şerban Huidu, director de programe al SBS Group, a făcut un adevărat show din prezentarea sa, avertizându-i pe cei prezenţi să îl ia în serios pentru că este absolvent de ASE. În comunic