Compania Naţională de Drumuri (CNADNR) a plătit pentru reabilitarea a două drumuri naţionale, nici acelea în totalitate, ci doar pe sectoare, în jur de 190 milioane de euro. Astfel, pentru DN 17, mai exact sectorul Suceava – Sadova, firmele Colas şi Construcţii Feroviare Iaşi au primit 90 milioane de euro, iar pentru DN 66 s-au achitat pentru diverse porţiuni atât cât să se mai adune 100 de milioane de euro.
Lucrările pentru sectorul Suceava – Sadova, parte a DN 17, au început în aprilie 2006, iar constructorii au reuşit să cheltuiască suplimentar sumei contractate iniţial peste 30 milioane de euro, adică o majorare de vreo 50% a valorii contractate. Final de afacere – 90 milioane de euro. În 2008, francezii de la Colas primeau de la Dorin Debucean, directorul din acea vreme al Companiei, alte 16 milioane de lei, bani achitaţi pe loc numai ca să finalizeze lucrările. Sectorul Suceava – Sadova a fost inaugurat chiar săptămâna trecută, la patru ani de la începerea lucrărilor. Politicienii s-au îngrămădit şi cu promisiunile. Vor ca DN 17 să fie un autentic drum turistic românesc!
Nici nu se putea altfel. Se recomandă de la sine: zece ani de reabilitări, a înghiţit pe de-a-ntregul său 900 milioane de lei bani BEI şi fonduri guvernamentale! DN 17 măsoară 252 kilometri şi leagă judeţele Cluj, Bistriţa-Năsăud şi Suceava. Cele mai mari probleme pe care le-a avut DN 17 au fost pe sectorul Iacobeni – Sadova, realizat de grecii de la Mochlos în stil autentic. Drumul s-a crăpat mai ceva ca farfuriile de la petrecerile greceşti şi nu oriunde, ci chiar în pasul Tihuţa.
În cealaltă parte a ţării, DN 66 a înghiţit şi el, pe sectoare diferite, în jur de 100 milioane de euro. Mai scump decât Route 66 de peste Ocean! În 2007, CNADNR plătea pentru două dintre contractele de reabilitare a DN 66 pentru sectoarele Filiaşi – Petroşani în jur de 57 milioane de euro. Câte