De data asta nici măcar nu mai este vorba de televiziunile care se reped ca vulturii ca să facă audiență la marginea mormântului, cu cameramani cocoțați pe cruci, și să își crească în acest fel rate cardul la reclamă. E și mai îngrijorător. E vorba de rudele apropiate ale morților celebri care, ca în povești dickensiene cu personaje lipsite de scrupule, găsesc prilejul să “monetizeze” un eveniment care pe un om obișnuit l-ar face să își trăiască durerea în singurătate sau în compania celor dragi rămași.
Exemplele s-au aglomerat în ultima vreme și pentru că, e drept, media au încurajat astfel de comportamente. Dar media sunt ultimele care trebuie înfierate aici. Îl avem pe soțul sopranei care s-a sinucis de curând, Roxana Briban, recunoscând că primește bani pentru declarații exclusive despre moartea ei de la trustul lui Voiculescu. Mai mult, întrebat despre asta, răspunde: “Nu văd unde e problema. Da, sunt plătit. E vreo problemă?“. Apoi, îl avem pe fiul lui Adrian Păunescu, care scria îndurerat despre vulturii care au tras de părintele lui mort, făcând însă același lucru pe blogul său, iar acum anunțând lansarea revistei Flacăra lui Adrian Păunescu ”la sfârşitul acestei săptămâni, adică până nu trece luna noiembrie, lună care cuprinde şi evenimentul tragic pentru familia noastră”. Cât mai e cald subiectul și se vinde bine tot ce elegat de Păunescu. Nici fiica lui nu stă cu mâinile în sân, după ce a publicat în Jurnalul scrisori către tatăl său pe moarte, acum i-a preluat rubrica de ziar.
Să ne amintim și de soțul Mădălinei Manole care livra mesaje video de adio ale artistei Pro TV-ului, și vom avea o imagine completă a unei societăți bolnave până în măduvă.
De data asta nici măcar nu mai este vorba de televiziunile care se reped ca vulturii ca să facă audiență la marginea mormântului, cu cameramani cocoțați pe cruci, și să își crească în acest