După o primăvară cu un nebănuit avânt în sfera modei româneşti, cu festivaluri şi prezentări contracronometru, toamna se anunţă tributară principiului "puţin dar bun". Sursa: Mircea NeteaSursa: Mircea NeteaSursa: Mircea NeteaSursa: Mircea NeteaSursa: Mircea NeteaSursa: Mircea NeteaSursa: Mircea NeteaSursa: Mircea NeteaSursa: Mircea NeteaSursa: Mircea Netea
1 /.
Festivalul Avanpremiere, desfăşurat la sfârşitul săptămânii, a ieşit din tiparele clasicelor prezentări pe catwalk şi a fâţâielii de vedete şi a demonstrat că moda nu înseamnă doar defilări, ci că există o structură de profunzime a acestui domeniu care, dacă este bine făcut, se poate ridica la rang de artă. Organizat de Alin Gălăţescu, criticul de modă care a dus astfel mai departe tradiţia festivalului început în primăvară la Cluj, evenimentul desfăşurat în primele două zile la The Ark a fost dominat de manifestări care au ţinut de cultura stilului de viaţă în epoca modernă.
Însă, dacă publicul workshopurilor şi al expoziţiilor de fotografie a fost nu foarte numeros dar direct interesat, în seara de Gală, Muzeul Naţional de Artă Contemporană, care a găzduit prezentările colecţiilor primăvară-vară 2011 a zece designeri, a fost neîncăpător, dovadă că, indiferent de cât de cultural ar fi un eveniment de acest gen, publicul nu poate rezista strălucirii pasarelei. Pe o scenă în formă de "U" au defilat, pe rând, creaţii ale unor designeri deja consacraţi, dar şi colecţii ale unor tineri designeri consideraţi cu potenţial. Ca de fiecare dată la astfel de evenimente, au existat favoriţi, însă, concluzia analiştilor de modă a fost că, per ansamblu, colecţiile au demonstrat că schimbările pozitive în designul vestimentar românesc sunt tot mai evidente.
Seara a debutat cu prezentarea "The Unbearable Lightness of Black" a designerului Bianca Popp. O colecţie cu fior de negru gotic şi