Quadrifoglio Verde, versiunea de top a gamei Giulietta, este primul model Alfa Romeo care, după mult timp, punctează mai bine la dinamică decât la impresia artistică. Sursa: ALFA ROMEOSursa: ALFA ROMEOSursa: ALFA ROMEO
1 /.
Timpul nu mai are răbdare cu Alfa Romeo. Nici Sergio Marchinne, şeful grupului Fiat, care, cel puţin declarativ, i-a mai acordat patru ani pentru a se pune pe picioare.
În teorie, situaţia se prezintă după cum urmează: în 2014, cel mai târziu, vânzările trebuie să atingă pragul minim de 500.000 de unităţi, pentru ca Alfa să aducă profit. Ca să vă faceţi o idee despre această misiune, trebuie menţionat că, anul trecut, doar ceva mai mult de 100.000 de autoturisme produse de firma italiană şi-au găsit cumpărători.
La nivel practic, n-ar fi exclus ca, nu mai târziu de primăvara anului viitor, Alfa Romeo să ajungă în "menajeria" Volkswagen, cel mai puternic grup auto european, care are şi lichidităţile, şi orgoliul necesare unei achiziţii de marcă.
Din multe puncte de vedere, Giulietta, cel mai nou model Alfa Romeo – ajuns luna aceasta şi în România – reprezintă ultima şansă serioasă pentru producătorul care a împlinit, anul acesta, o sută de ani. În mod totemic, versiunea de top a gamei, pe care am testat-o, zilele trecute, în premieră, pe drumurile din ţară, poartă numele Quadrifoglio Verde – trifoi cu patru foi.
Quadrifoglio Verde, cea mai aprigă Giulietta, nu este menită să cocheteze cu topurile comerciale. Sportiva cu motor de 235 de cai-putere reprezintă însă vectorul de imagine ideal pentru noua gamă compactă a producătorului italian.
În forţă, pe neaşteptate
Motorul urcă în ture cu frenezie, iar sunetul care acompaniază accelerările şi retrogradările (mai degrabă cultivat, decât puternic) se mulează perfect pe o sesiune de şofat în forţă –situaţie în care t