Noile tehnologii au fost integrate cu succes în predare de către dascălii cu iniţiativă care vor să îşi atragă elevii spre învăţătură. Au dat creta pe table inteligente şi lucrează constant cu elevii pe calculator. Aceştia sunt profesorii inovatori din zona de Vest.
Dincolo de uşa pe care scrie mare 1B, Adrian Mătu Rancu, face tot posibilul ca prichindeii cărora le predă să înveţe cât mai multe lucruri într-un mod plăcut. Învăţătorul de la Şcoala „Avram Iancu” din Timişoara are peste 30 de ani de experienţă la catedră. „Pe vremea aia, intrai la clasă, verificai tema, predai lecţia nouă, dădeai notele şi plecai”, a spus dascălul.
Drumul şcolii de la comunism la epoca modernă
Copiii din Timişoara fac şcoală hi-tech
Şcoala de un milion de euro de la ţară: clase ca în Occident şi after-school gratuit
Luptă prin sms împotriva violenţelor din şcoli
Acum lucrurile s-au schimbat radical. Adrian Mătu Rancu a integrat perfect computerul în orele lui. „Calitatea învăţătorului e să fie mai apropiat de copii. Asta nu s-a schimbat. Folosind calculatorul, copiii învaţă să gândească logic, structural. Calculatorul îi învaţă să fie creativi şi asta e cel mai important”, a spus dascălul. Ca să fie un profesor inovator, Adrian Mătu Rancu a fost autodidact şi, de mai bine de 10 ani, participă la cursuri de formare.
Diafilmul este istorie
„După ’90 mi-am luat un calculator şi veneam cu el în rucsac la şcoală ca să le arăt copiilor ce se poate face”, a povestit învăţătorul.
Melania Oros, profesoară de istorie şi geografie la Şcoala Generală „Octavian Goga” din Deva, lucrează în învăţământ din anul 1973. „În perioada comunistă lucram cu documentul de partid, retroproiectorul, diafilmul şi schiţa lecţiei, iar acum cu videoproiectorul. Am adresă de messenger şi de e-mail şi nu mă dau înapoi de la prezentările Power P