Mitsubishi ASX este un exemplu fericit de preluare a designului frontal de pe berlină şi de adaptare la necesităţile unui mic SUV.
Cei de la Mitsubishi au făcut o alegere îndrăzneaţă când au hotărât ca maşina lor dedicată familiilor să arate extrem de agresiv. ASX pare mare datorită înălţimii de 1,61 metri, dar de fapt nu cere mai mult loc în parcare decât un hatchback obişnuit: are doar 4,29 metri lungime şi 1,77 metri lăţime. E ca un bonsai auto, un pui de Outlander redus în toate dimensiunile, dar care arată la fel de bine.
Mai înalt, mai spaţios, mai modular
ASX îi permite şoferului să domine şoseaua, pentru că se va afla deasupra celor care circulă în hatchback-uri şi berline. Te simţi ca într-un SUV, iar asta e un avantaj greu de trecut cu vederea, mai ales că şi maşina reacţionează ca atare: suspensiile se achită fără zgomot de sarcina amortizării gropilor româneşti, iar garda la sol de 195 mm îţi permite să abordezi şi drumurile de ţară spre un picnic. Nu e pregătită însă pentru offroad, aşa că nu exageraţi.
Interiorul este în mod clar mai spaţios decât al unui break, în primul rând datorită spaţiului pentru cap, dar şi modularităţii: portbagajul de 416 litri se poate extinde foarte mult prin rabatarea banchetei spate, rezultând o platformă de încărcare perfect plană. Ai spaţii de stocare peste tot în maşină, ASX fiind gândit cu familiştii în minte, iar rezultatul e o maşină foarte practică. Nu la fel de bune sunt materialele folosite pentru planşa de bord şi panourile de uşi, iar textilele de pe nivelul Invite, deşi par durabile, sunt de o sobrietate excesivă. Sistemul audio e decent, însă, din păcate, fenomenalul Rockford Fosgate de pe Lancer este disponibil doar pe versiunea Instyle, mult mai scumpă.
Agil în oraş, moderat pe şosea
Deşi propulsorul pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP nu se compa