Mai multe companii de top s-au alăturat recent Manifestului Piaţa Tonului (Tuna Market Manifesto) iniţiat de WWF, angajându-se astfel să nu cumpere sau să vândă ton albastru provenit din Oceanul Atlantic sau din Marea Mediterană, specie aflată în pragul extincţiei, potrivit unui comunict de presă. Sursa: Arhiva EVZ
Companiile sprijină astfel eforturile derulate de WWF pentru refacerea populaţiei de ton albastru, aflată în declin ca urmare a pescuitului excesiv.
De asemenea, companiile care sprijină această iniţiativă s-a alăturat unui alt demers WWF, prin care organizaţia de mediu solicită reprezentanţilor guvernelor care se reunesc zilele acestea la Paris, în cadrul unei întâlniri a Comisiei Internaţionale pentru Conservarea Tonului din Oceanul Atlantic (ICCAT), să iniţieze acţiuni urgente pentru refacerea populaţiei de ton.
Tonul albastru, în prag de extincţie
Manifestul Piaţa Tonului, prezentat ieri dimineaţă preşedintelului Comisiei Fabio Hazin, în cadrul discuţiilor de la Paris, declară că toate aceste companii nu vor mai comercializa ton albastru provenit din Oceanul Atlantic sau Marea Mediterană, până când pescuitul nu va fi administrat corespunzător de către ICCAT şi populaţia de ton nu se va reface.
Proasta administrare şi pescuitul excesiv practicat mai ales în Marea Mediterană au condus la decenii de supraexploatare a peştelui, aducând astfel tonul albastru din partea de est a Oceanului Atlantic, foarte apreciat de amatorii de sushi, în pragul extincţiei.
“Comunitatea internaţională de afaceri sprijină dezvoltarea durabilă în domeniul pescuitului, din ce în ce mai multe companii refuzând comercializarea tonului albastru pescuit în Oceanul Atlantic şi Marea Mediterană, până când acesta nu va fi administrat într-un mod responsabil iar populaţia de ton nu va reveni la normal”, a declarat Dr. Sergi Tudela, expert în cadrul WWF. @N