Mihai Panaitescu are 24 de ani si este designer manager la producatorul auto Lotus Cars unde a desenat cateva modele cu care marca vrea sa se relanseze in urmatorii ani. Intr-un interviu audio pentru HotNews.ro, el a explicat cat de putina libertate are astazi un deisgner auto, cat de greu este sa mai fie original si in ce mod difera ca deisgn o masina electrica. Vezi care sunt, in opinia lui Mihai Panaitescu, marcile care au progresat cel mai mult, dar si cele care au ramas in urma la capitolul design si afla ce crede despre Dacia cel mai cunoscut designer auto roman.
Descarca fisierul audio in format MP3
Cele mai interesante raspunsuri ale lui Mihai Panaitescu, pe scurt:
- In general designerii creeaza masini care sa le placa lor si asta nu-i un lucru bun daca vrei sa vinzi o masina
- Ma inspir in design din tot ce ma inconjoara, de la faptul ca privesc o reclama la televizor sau ca vad o haina intr-o vitrina de magazin
- Nu pot practic sa desenez nimic nou pentru ca masinile folosesc aceeasi tehnologie, vorba unui prieten: "bai trebuie sa scapam de roti" si intr-adevar daca scapam de roti o sa vedem cumva o noua explozie a design-ului auto, la fel cum s-a petrecut si cand a inceput revolutia industriala
- Ce as face diferit daca as desena o masina electrica? In primul rand n-ar avea tevi de esapamant si as scoate lucrul asta in evidenta intr-un fel. Practic iti permite sa simplifici designul exterior
- Designerul nu are libertate, poate avea libertate doar din punct de vedere al stilului unei masini, dar design inseamna mult mai mult decat stil
- Am avut o contributie concreta la patru dintre conceptele prezentate de Lotus la Paris si ma mandresc cel mai mult cu faptul ca am putut da identitatea marcii, liniile cheie de stil care vor exista la noul Lotus in productie
- Trei marci care