Strălucirea aurului păleşte din cauza preţului ridicat pe care metalul preţios l-a înregistrat în ultima perioadă. Epoca aurului începe să apună, bijutierii fiind nevoiţi să apeleze la alte metale preţioase pentru confecţionarea bijuteriilor, scrie The Wall Street Journal.
Marii producători de bijuterii sunt prinşi între ciocan şi nicovală pentru că nu pot transfera majorarea preţului materiei prime în preţurile finale pentru că mare parte din consumatori sunt încă foarte atenţi cu cheltuielile pe care le fac.
Astfel, mai multe companii au fost nevoite să opereze modificări în ceea ce priveşte materialele folosite în conţinutul bijuteriilor, aurul fiind înlocuit cu metale mai puţin costisitoare, de la argint până la wolfram.
Bijutierii cumpără metale preţioase în cantităţi mari la preţuri fixe pentru a preveni riscul viitoarelor creşteri ale preţului. Dar chiar şi aşa, preţul bijuteriilor va creşte cel mai probabil din cauza costurilor ridicate ale materiei prime. Anul acesta preţul aurului a urcat cu 22%, la peste 1.300 de dolari pe uncie (circa 31 de grame). Preţul argintului a avansat cu 54%, în timp ce platina s-a scumpit cu 12%. Astfel, un lănţişor de aur de 14 karate care costa 250 de dolari acum zece ani, acum a ajuns să coste 1.000 de dolari, spune Brian Ree, cofondator al retailerului GoldenMiner.com.
Mark Aaron, vicepreşedintele departamentului de relaţii cu investitorii al Tiffany & Co, susţine că "dacă costurile vor creşte, consumatorii vor înţelege că şi preţurile bijuteriilor vor urca".
Situaţia de pe piaţă reprezintă de fapt un imbold pentru industria aurului, care a înregistrat vânzări anemice în ultimii ani. Vânzările de bijuterii din Statele Unite au scăzut cu 2,7% în 2008, scădere ce a fost urmată de o alta de 1,6% în 2009.
Faptul că investitorii văd în aur un plasament sigur a făcut ca piaţa să îşi reducă depende