Înainte de criză în corporaţii exista "casual friday". Adică acea zi relaxată în care toată lumea uita de dress-code-ul business şi adopta blugii şi o cămaşă casual. După căderea Lehman Brothers, în 2008, lumea business şi-a întors faţa către tradiţie într-o încercare de a-şi recăpăta stabilitatea. Astfel că a redevenit strictă şi costumaţia casual a fost înlocuită irevocabil cu cravată şi costum, în orice zi a săptămânii. Acum, când recesiunea a luat final (în unele ţări) sau este pe cale să se termine (în altele) trendul internaţional este ca oamenii de business să poarte piese vestimentare separate, eliberându-se din nou de rigiditatea proverbialelor 4 ace. În Bucureşti costumele deux pieces sunt totuşi încă este la modă, după cum se observă în oferta magazinelor, dar şi în garderoba oamenilor de afaceri.
Viorel Cerchez, Procurement Director la o firmă din Bucureşti, spune că percepe ţinuta ca pe o extensie a personalităţii sale şi prin urmare acordă importanţă stilului vestimentar.
"Îmi plac cămăşile fit, cambrate pe care mi le achiziţionez din călătorii sau online. Cumpăr branduri ca Dior, Dolce&Gabbana, Kenzo, Paul Smith şi Manetti. Cea mai scumpă achiziţie este o cămaşă John Galliano cu un croi mai special şi un ceas Cartier clasic. Piesele mele favorite sunt însă câteva sacouri Corina Vlădescu şi cămăşile Paul Smith şi Kenzo din zona casual".
În Bucureşti magazinul Mengotti este printre cele mai vizitate pentru costumele şi accesoriile office de designer. Aici se găsesc nume ca Prada, Burberry, Etro sau Dolce&Gabbana. Iar "oamenii de afaceri sunt dispuşi să plătească până la 2.500 de euro pentru o ţinută completă clasică sau smart elegant", spun reprezentanţii Mengotti. Cele mai populare item-uri business din magazin sunt costumele care costă de la 700 la 1.100 de euro asortate cu o cravată de 120 de euro şi o geantă business de 1.500 de e