Facultatea de Istorie şi Ştiinţe Politice şi Asociaţia pentru Resurse Culturale, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, au organizat un simpozion cu tema "Reflectarea istoriei locale în manualele şcolare şi în ansamblul istoriografiei".
La dezbatere au luat parte oameni de cultură ai Constanţei, profesori din învăţământul (pre)universitar, elevi şi studenţi. Discuţiile au vizat dimensiunea didactică a temei propuse, valorificarea economică a Dobrogei, prin turism sau chiar prin piaţa culturală a resurselor cultural-istorice locale, raportul dintre istoria locală şi cea naţională. După cum a precizat preşedintele Asociaţiei pentru Resurse Culturale, dr. Mădălin Roşioru, „avem de valorificat un model interetnic de convieţuire, un brand local, insuficient exploatat. Istoria este un obiect de studiu extrem de folositor, care nu merită să fie redus la o singură oră obligatorie pe săptămână".
Invitaţii dezbaterii au subliniat faptul că istoria locală este palid reflectată în manualele şcolare, iar dascălii de specialitate au datoria de a veni în sprijinul elevilor cu alte activităţi. „Elevii au contact cu istoria locală, ei participă la diferite activităţi şi evenimente, gen excursii tematice, la muzeu, monumente etc. Pentru că istoria nu o poţi învăţa doar într-o sală de curs. Dacă nu o cercetezi cu piciorul, pe teren, o să ai doar o imagine transparentă", a precizat Raul Ivan, profesor de istorie şi religie la Liceul Teoretic „Decebal" din Constanţa. În aceeaşi idee, prodecanul Facultăţii de Istorie şi Ştiinţe Politice, conf. univ. dr. Mariana Cojoc, a menţionat că ar trebui să se lucreze, în viitorul apropiat, la programele şcolare. De asemenea, ar trebui mai bine evidenţiate mozaicul etnic dobrogean, importanţa economică a zonei şi viaţa culturală.
Facultatea de Istorie şi Ştiinţe Politice şi Asociaţia pentru Resurse Culturale,