În ultima perioadǎ, din ce în ce mai mulţi studenţi doresc sǎ se angajeze încǎ din perioada studiilor universitare. Motivaţia care stǎ la baza acestei decizii rezidǎ fie în faptul cǎ unii dintre aceştia în urma absolvirii liceelor au obţinut o anumitǎ calificare şi vor sǎ dobândeascǎ experienţǎ practicǎ pe baza acesteia, fie considerǎ cǎ angajarea timpurie le va facilita, în momentul finalizǎrii studiilor universitare, accesul la o poziţie în domeniul în care s-au pregǎtit teoretic, fie doresc un venit suplimentar.
În general, studenţii care cautǎ un loc de muncǎ sunt în ani terminali, deja s-au acomodat cu modul de lucru şi programul impus de studiul universitar şi considerǎ cǎ ar putea face faţǎ programului impus de un loc de muncǎ. De obicei, este bine ca studenţii sǎ aibǎ un loc de muncǎ, în primul rând, deoarece îi va ajuta sǎ înţeleagǎ mai bine raporturile de muncǎ şi sǎ aibǎ experienţa cerinţelor şi regulilor impuse de organizaţii. În al doilea rând, dacǎ postul pe care îl ocupǎ corespunde domeniului în care se pregǎtesc, atunci, la absolvirea universitǎţii, vor avea şi un bagaj de cunoştinţe concret pe care îl vor putea utiliza ulterior în activitate.
Însǎ, nu trebuie ignorat faptul cǎ şi experienţa studiului universitar are propriul sǎu aport la formarea viitorilor specialişti, dat fiind faptul cǎ în timpul facultǎţii sunt dobândite o serie de cunoştinţe teoretice care pot reprezenta un plus la o viitoare angajare. Din aceste considerente, ar fi indicat pentru studenţi sǎ poatǎ corela cunoştinţele teoretice cu experienţa activitǎţii într-o organizaţie. În acest sens, piaţa muncii oferǎ studenţilor oportunitǎţi prin deschiderea unor posturi cu program flexibil sau part-time, care sǎ permitǎ studenţilor şi accesul la cursurile şi seminariile de la facultate. În plus, o altǎ oportunitate pentru studenţi o pot reprezenta programele de internship o