Companiile ar trebui să susţină mai mult iniţiativele de management al apei care răspund atât nevoilor lor, cât şi celor ale comunităţilor şi naturii, iar pentru asta au la dispoziţie „Ghidul pentru implicarea responsabilă a companiilor în politicile de apă“, lansat recent de către Global Compact CEO Water Mandate, din cadrul Naţiunilor Unite.
Mai ales în contextul actual, în care apa este una dintre cele mai grave probleme de mediu la nivel global, sectorul de afaceri se confruntă cu riscuri operaţionale din ce în ce mai mari legate de apă, arată un comunicat al WWF.
Ghidul a fost lansat în cadrul celei de-a şasea conferinţe a CEO Water Mandate, care a avut loc la Cape Town, în Africa de Sud. Acesta sprijină redefinirea modului în care companiile pot răspunde provocărilor legate de resursele de apă, concentrându-se astfel pe interesele comune ale sectorului public şi ale celui privat.
“Companiile sunt vulnerabile în faţa riscului legat de resursele de apă, deoarece apa este un bun public, iar companiile reprezintă doar o parte dintre numeroşii utilizatori ai acesteia “ a declarat Stuart Orr, Freshwater Manager în cadrul WWF International.
Cinci principii de implicare
În general, până acum, practica managementului apei din companii s-a concentrat mai mult pe îmbunătăţirea eficienţei şi pe tehnologii de reducere a costurilor. Dar multe dintre riscuri provin din surse externe, cum sunt politicile care decid alocarea resurselor de apă, în condiţiile în care acestea sunt limitate. De asemenea, aceste politici dictează preţul apei, standardele de calitate şi metodele de protecţie împotriva poluării, precum şi construcţia şi administrarea infrastructurilor de apă.
Ghidul aduce în atenţie cinci principii pentru implicarea responsabilă a companiilor în politicile de apă. Primul se referă la intenţie, mai exact la faptul că o astfel de implicare