Taxarea conţinutului online pentru The Times şi The Sunday Times a fost considerată de specialişti „un experiment nebunesc", însă companiacare deţine cele două publicaţii se declară mulţumită de primele rezultate.
După aproximativ cinci luni de când a introdus abonamentul plătit pentru accesul online la conţinutul The Times şi The Sunday Times, compania deţinătoare a publicaţiilor, News International, spune că are circa 200.000 de utilizatori plătitori, din care aproximativ 100.000 sunt abonaţi ai ediţiilor print ce şi-au activat conturile şi pentru online.
Cititorii au avut de ales între un abonament săptămânal de două lire sterline sau un permis de acces valabil o singură zi, de doar o liră sterlină, pentru site-urile ambelor publicaţii. Decizia care a intrat în vigoare pe 2 iulie în acest an a fost una controversată, însă reprezentanţii companiei au avut ca argument faptul că cititorii care cumpără ediţia tipărită o plătesc, spre deosebire de milioanele de cititori online.
Scădere mult mai mică decât estimările
Potrivit unei agenţii de monitorizare americane, în perioada iulie-septembrie, conţinutul cu plată al celor două publicaţii a fost accesat de 362.000 cititori, iar traficul pe prima pagină a acestor site-uri a scăzut cu 43%, în timp ce numărul de articole accesate a scăzut cu 88%.
Dacă în perioada aprilie-iunie media lunară de vizitatori unici pe cele două site-uri era de 3,1 milioane, în perioada iulie-septembrie a coborât la 1,78 milioane de vizitatori unici. The Times a suferit totodată şi pierderea mai multor bloggeri colaboratori, precum şi a unor publicitari care şi-au scos reclamele de pe site.
Cu toate acestea, rezultatele nu par îngrijorătoare pentru compania care deţine publicaţiile, dat fiind faptul că specialiştii estimau o scădere de 90% a cititorilor în primele luni. Potrivit experţilor media, salvarea a veni