Peste 7,5 milioane de români care ajung la urgenţe vor putea avea acces rapid la expertiză medicală printr-un sistem de video-conferinţă.
În condiţiile în care din ce în ce mai mulţi medici specialişti urmează drumul străinătăţii, spitalele rămân fără personal specializat care să se ocupe în special de cazurile grave de la urgenţe.
Cu scopul de a ajuta sistemul medical, anul trecut Ministerul Sănătăţii (MS), într-un parteneriat public-privat, a reuşit să doteze cu echipament 40 de locuri din şapte judeţe pentru ca acestea să poată utiliza telemedicina, un sistem de video-conferinţă ajutat de aparaturi de monitorizare a semnelor vitale care face ca pacienţii aflaţi în stare gravă să poată avea acces la expertiză medicală indiferent de amplasamentul pacientului şi al medicului.
19 judeţe vor avea acces la servicii prin telemedicină
Proiectul de telemedicină a fost lansat anul trecut în România prin intermediul unui proiect- pilot, care cuprinde un centru de comandă (la Târgu-Mureş) ce deserveşte, la rândul lui, 40 de spitale de aici şi din alte şase judeţe (Alba, Braşov, Bistriţa Năsăud, Covasna, Harghita, Sibiu).
Începând de anul viitor, va putea fi folosit şi centrul de comandă din Bucureşti, de la Spitalul Clinic de Urgenţă "Floreasca", acesta coordonând activitatea pentru încă 12 judeţe, respectiv 16 unităţi medicale, care vor acoperi în jur de 7,5 milioane de pa cienţi.
În noua reţea de centre conectate prin telemedicină au fost incluse şi puncte critice din localităţile Lehliu, Urziceni, Titu, Feteşti, având în vedere traficul mare şi riscurile de accidente pe A1, A2 şi DN 1.
S-a redus timpul de intervenţie cu 20%
Specialiştii în domeniu susţin că e nevoie ca acest sistem să se extindă la nivel naţional. "Părerea mea este că acest sistem trebuie să se răspândească pe plan