Doar 42 dintre cele aproximativ 1.100 de scări din oraş au încheiat contracte comune pentru apă, în locul celor individuale care au expirat în 28 octombrieLa o lună de la intrarea în vigoare a prevederii potrivit căreia Compania de Apă nu mai poate încheia contracte pe apartament, ci numai pe asociaţie de proprietari sau locatari, numărul celor care s-au conformat este extrem de mic.
În urma unei modificări a Regulamentului serviciului de alimentare cu apă şi canalizare a Companiei de Apă Someş Cluj, intrată în vigoare în 28 octombrie, locuitorii Zălăului nu mai pot beneficia de alimentare cu apă potabilă şi de canalizare în baza unui contract individual, pe apartament, ci numai printr-un contract încheiat între companie şi preşedintele asociaţiei de proprietari. Sau, acolo unde nu este constituită asociaţia, între companie şi persoana împuternicită de locatari.
42 de scări din 1.100
„Deşi de la intrarea în vigoare a trecut o lună, la ghişeele sucursalei Sălaj a Companiei de Apă au venit să încheie noile contracte reprezentanţii a numai 42 de scări, din totalul celor aproximativ 1.100 existente în Zalău", spune Marcel Zaharia, directorul sucursalei.
Motivul reticenţei oamenilor este faptul că, odată cu noul contract, Compania de Apă va face o singură factură pe branşament, ceea ce înseamnă că locatarii nu vor mai primi facturi pe apartament, ci una singură pe bloc.
Această factură va trebui împărţită pe locuinţe de preşedintele asociaţiei de proprietari sau de persoana împuternicită de locatari. Tot preşedintele sau împuternicitul va fi şi cel care va trebui să adune banii de la loc