Dacia a sarbatorit in luna septembrie asamblarea Loganului cu numarul un milion. Modelul, lansat in 2004, subliniaza evolutia industriei emergente de masini din Europa, in detrimentul industriei auto din zona de vest.
Loganul a devenit unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei. Cumparata de Renault la sfarsitul anilor '90, Dacia a fost restructurata pentru a produce aceasta masina cu un aspect robust, vulominos.
Cu virtutile sale de accesibilitate si fiabilitate, Logan a fost adaptata special pentru consumatorii de pe pietele in curs de dezvoltare, cum ar fi cele din Europa Centrala si de Est, scrie Financial Times.
Cu toate acestea, Germania a ajuns ca cea mai mare piata de pentru Logan, in 2009, vanzarile crescand cu mai mult de trei ori. Acesta a fost un beneficiar neintentionat al planului de stimulare de cumparare a unui autovehicul nou prin casarea unuia mai vechi de 9 ani, pentru care primeau pana la 2.500 de euro.
Multi germani au optat pentru masina Logan de 7.500 de euro, folosindu-se de program pentru a obtine o reducere de 33 la suta, in detrimentul altor marci precum Mercedes, BMW sau Audi.
Dacia a fost un castigator clar din acestui sistem, dar nu singurul. In ansamblu, industria de automobile din Europa de Est nu a suferit la fel de mult ca cea din Europa de Vest. Potrivit Organizatiei Internationale a Producatorilor de Autovehicule, Europa de Est a produs cu 7,7 la suta mai putine vehicule in 2009 decat 2008, dar aceasta scadere a fost mult mai mica decat declinul de 19,5 la suta suferit de Europa de Vest.
Acest lucru de datoreza, in principal, faptului ca regiunea se bazeaza in primul rand pe automobile mai mici, cum ar fi Fiat Panda in Polonia si Toyota Aygo in Republica Ceha - care au trecut mai bine prin criza, deoarece acestea sunt mai ieftine si mai putin poluante. @