Omul de afaceri George Copos, 57 de ani, care controlează un grup cu afaceri de 75 mil. euro, susţine că nu a avut o strategie de dezvoltare "anume", însă când a intrat în afacerea cu cofetării sau cea de distribuţie produse Samsung simţea că este nevoie de produse pentru care se "făceau cozi" în faţa magazinelor lui.
Copos deţine şapte hoteluri în ţară, mai multe magazine cu produse de panificaţie, o fabrică de motoare, grupate în jurul Ana Holding cu afaceri în stagnare la 75 de milioane de euro în primele zece luni din acest an.
"În 1990 (după ce s-a desfiinţat postul pe care îl ocupa pe turism în cadrul Uniunii Asociaţiilor Studenţeşti din România - n. red.), am avut două alternative: să rămân funcţionar la stat sau să îmi iau soarta în propriile mâini, ceea ce am şi făcut", a declarat George Copos, cu ocazia aniversării a 20 de ani de la deschiderea primei cofetării în Bucureşti.
Cofetăria a fost deschisă în urma unei investiţii de 25.000 de dolari, bani luaţi de la BCR, pentru care Copos a garantat cu casa, maşina şi receptorul de satelit, economiile lui fiind la vremea respectivă sub o mie de dolari.
Înainte de a se lansa în afaceri, Copos lucrase ca şef al departamentului asistenţă socială (cămine şi cantine pentru studenţi) şi la Uniunea Asociaţiilor Studenţeşti din România (UASR), fiind reprezentant al României la Federaţia Internaţională a Sportului Universitar (FISU), ceea ce
i-a permis să călătorească foarte mult în aproape toată lumea.
A urmat ulterior un an în care trebuia să se trezească aproape în fiecare zi la ora trei dimineaţa pentru a asigura desfăşurarea activităţii cofetăriei, după cum susţine el. "Nu a fost deloc uşor, am făcut mari sacrificii pentru a dezvolta afacerea. Aveam un Aro pe care mă chinuiam să îl pornesc ca să merg să aduc frişcă pentru prăjituri".
La doi ani de la deschiderea primei