Dacă te-ai întrebat vreodată unde iau naştere bijuteriile spectaculoase din vitrinele Tiffany&co. sau Mikimoto, răspunsul te va surprinde: pe laptopul unui timişorean.
Expeditor: Alexandru Bunii. Destinatar: Firestone Diamond. Subiect: 100 Carats Necklace. Încarcă fişierul, două clickuri şi gata. ,,The message has been sent". De cealaltă parte a globului, în India, preşedintele uneia dintre cele mai mari companii din industria diamantelor își deschide emailul şi priveşte noul model de colier cu pietre de 100 de carate pe care compania sa îl va realiza pentru un client cu dare de mână.
,,Îmi este şi frică să calculez valoarea acelei bijuterii", glumeşte Bunii, aşezat turceşte, cu laptopul în braţe, pe iarba încă verde din Piaţa Unirii din Timişoara. Dacă un carat poate ajunge chiar și la 20.000 de dolari, calculul nu este prea dificil de făcut: acei câţiva megabiţi de mail trimişi de la Timişoara la Mumbai se pot transforma într-o piesă unicat care să sară de două milioane de dolari.
Din anul 2000, când a primit Young Designer Award în cadrul Concursului Internaţional de Design Mikimoto de la New York, asemenea sume nu-l mai fac să tresară câtuşi de puţin pe Bunii. Totul a început cu ,,La Rosa dei Venti", un pandantiv din aur masiv cu cinci perle poziţionate asemeni punctelor cardinale, fiecare dintre acestea fiind acoperită cu calote de diferite forme, care simbolizau cele patru vânturi. Piesa i-a adus lui Bunii, pe atunci student în primul an la Facultatea de Arte Plastice din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara, o colaborare de patru ani cu prestigiosul brand japonez Mikimoto precum şi paşaportul către lumea bijuteriei de înaltă clasă.
După ce a realizat în 2003 şi o reinterpretare îndrăzneaţă a unei piese Mikimoto clasice din 1937, Yaguruma, directorul departamentului de design de la Mikimoto, Amy Kim Araneo, îl eticheta pe român în