Am citit un interviu cu Sebastian Ghiţă, şeful Realitatea Media, în Evenimentul Zilei, publicat acum cîteva zile. Şi spune tot felul de lucruri care trebuie amendate, comentate, criticate. Fie şi pentru că si eu sînt tot din generaţia “3 şi”.
Apoi a apărut şi observaţia justă a lui Tolontan despre pesedizarea unei ştiri la Realitatea de 1 decembrie. E momentul să vedem, cred, că problema nici măcar nu mai e de “cum eşti orientat, cu cine ţii politic sau financiar”. Nu. Problemele vin dintr-o filozofie rudimentară vopsită în culori business-glam. Ghiţă nu e decît unul dintre noii exponenţi şi nu-l văd deloc în generaţia mea. În nteriorul generaţiei “3 şi” se va purta o luptă grea, se pare.
Observaţia 1. “Oamenii de afaceri au interese”.
Realitatea TV este cel mai important furnizor de informaţii politice în România. Este normal ca emisiunile să fie politizate. Dacă mă întrebaţi de simpatiile politice ale dlui SOV, vă răspund că nu ştiu. Oamenii de afaceri nu au simpatii. Au interese.
Sună sofistic în bunul spirit elitist neoliberal inventat pentru “progresistii” anilor 90. Exact asta a spus şi Vîntu: că el nu intevine, dar aşteaptă de la trust să nu-i fie afectate interesele. Asta spun şi o serie de moguli vestici. Dar asta a distrus presa în forma ei critică şi cît de cît onestă. Dacă presa e purtătoare de lobby, atunci spuneţi măcar direct interesele respective, spuneţi-le telespectatorilor. E singura formă de onestitate rămasă. Mai mult, o astfel de afirmaţie îi va face pe toţi slabii de înger de prin redacţii să stea toată ziua să se întrebe care ţi-s interesele ca patron…
Observaţia 2. Obsesia ratingului.
Nu. Nu pot spune aşa ceva, dar am văzut la toate posturile şi mai ales la cele de ştiri o mulţime de personaje isterice trimise de partide să strice emisiunile. Soluţia mea e ratingul. Dacă istericii aceia politici nu vor mai