Discutiile Google cu tanara companie de oferte online Groupon au esuat se pare, astfel ca gigantul american nu va mai da multe miliarde de dolari pe o companie despre care se stiu putine. S-a scris masiv in ultimele zile pe tema tranzactiei, iar analisti din piata atrag atentia asupra faptului ca in segmentul start-up-urilor din IT valoarea companiilor e stabilita doar din speculatii, iar investitiori seriosi se arata dispusi sa dea miliarde de dolari pe companii mici, noi si inca imature, noteaza Financial Times.
Saptamana trecuta s-a scris masiv, plecand de la zvonuri care sustineau ca Google e pe cale sa dea chiar si peste cinci miliarde dolari pe o companie noua si putin cunoscuta la noi. E vorba de Groupon care s-a infiintat in 2008, e activa in 29 de tari si e specializata in oferte care sunt valabile doar o zi, produsele si serviciile fiind disponibile doar daca sunt achizitionate de un grup de persoane.
In week-end, surse precum The Telegraph sau Bloomberg au scris ca discutiile dintre cele doua companii au esuat, fiindca fondatorul Groupon s-ar teme de viitorul companiei sub tutela Google. Totul a fost doar pe surse, astfel ca nu putem sti adevaratele motive, insa un lucru e clar: Groupon si-a crescut masiv notorietatea, iar milioane de oameni au auzit de ea cu ocazia acestor zvonuri.
Desi tranzactia pare sa fi picat, discutiile arata ca segmentul noilor companii de tehnologie este unul "fierbinte", insa stabilirea valorii acestora se face pornind de la speculatii, nu de la cifre clare, e de parere Augie Ray, analist la Forrester Research. Ca exemplu, cifrele privind veniturile Groupon pentru acest an date de diverse surse variaza imens intre 500 milioane dolari si doua miliarde, la fel cum si suma pe care Google ar fi fost dispus sa o plateasca varia intre 2,5 si 6 miliarde dolari. El mai atrage atentia asupra faptului ca a