Toate sancţiunile date de OPC Vrancea au fost contestate în instanţă de către bancile care au „stors" clienţii de bani prin comisioanele de risc interzise de ordonanţa guvernamentală nr. 50/2010. Numai în luna noiembrie, Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului a înregistrat 50 de reclamaţii de la clienţii băncilor privind nerespectarea O.U.G. 50/ 2010.
Cele mai multe reclamaţii înregistrate luna trecută la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Vrancea au ca obiect nerespectarea prevederilor Ordonanţei nr. 50 / 2010 privind contractele de credit pentru consumatori.
Cei 50 de reclamanţi se plâng că băncile refuză să elimine comisioanele de risc sau le "camuflează" pur şi simplu în alte tipuri de comisioane.
Reclamanţii susţin de asemenea că nu au fost notificaţi că trebuie să încheie cu băncile la care au credite acte adiţionale pentru respectarea dobânzii în funcţie de EURIBOR.
"Cel mai mult, oamenii se plâng că băncile nu respectă prevederile Ordonanţei de Urgenţă 50 din 2010 privind încasarea comisioanelor de risc. Numai în noiembrie avem 50 de astfel de reclamaţii. Sunt reclamaţii şi pentru faptul că nu au fost înştiinţaţi de către bănci că trebuie să semneze acele anexe la contracte", ne-a declarat directorul OJPC Vrancea, Mirela Bâznă.
Amenzi de 100.000 de lei
În urma verificărilor, comisarii OJPC au trecut la sancţiuni întrucât, în majoritatea cazurilor, reclamaţiile apăreau ca fiind fondate. Bancherii însă nu se lasă mai prejos. Au atacat toate procesele verbale de sancţionare în instanţă.
„Am dat amenzi în majoritatea cazurilor. Sancţiunile sunt între 20.000 şi 100.000 de lei însă toate procesele verbale au fost contestate de către bănci în instanţă. Procesele sunt pe rol însă nici unul nu s-a finalizat. Aşteptăm să vedem ce soluţii dă instanţa", spune Mirela Bâznă.
Se creează un precede