Ipoteza unei erori umane este luată în considerare pentru a explica pana de motoare aflată la originea accidentului unui Tupolev-154, în care au murit două persoane iar câteva zeci au fost rănite, sâmbătă, la Moscova, deşi presa aprecia că echipajul a evitat o catastrofă, relatează Mediafax.
Acelaşi avion a transportat în Rusia, la 16 noiembrie, echipa de fotbal a Belgiei pentru un meci amical, a anunţat duminică agenţia Belga, precizând că anumiţi pasageri au apreciat că avionul era mai zgomotos decât în mod normal.
După ce a decolat, de această dată, pentru a efectua un zbor pe ruta Moscova-Mahacikala, trireactorul, cu 163 de pasageri şi nouă membri ai echipajului la bord, a aterizat cu greutate şi a ieşit de pe pistă, rupându-se în trei părţi, pe Aeroportul Domodedovo, la Moscova, sâmbătă după-amiaza.
Avionul a suferit o pană la două dintre cele trei motoare, la generator şi instrumentele de navigaţie, pe când era la o altitudine de aproximativ 9.000 de metri, după puţin timp de la decolare.
Victimele sunt fratele preşedintelui Daghestanului, o republică din Caucazul rusesc, vecină cu Cecenia, şi mama octogenară a unui judecător din cadrul Curţii Constituţionale ruse, au anunţat anumite surse duminică.
Anchetatorii au prelevat, duminică, la Surgut (Siberia) eşantioane din kerosenul care a fost utilizat pentru zbor.
Oficiali din domeniul aeronautic au îndepărtat, însă, ipoteza utilizării de carburant defectuos, deoarece mai multe avioane au utilizat acelaşi kerosen şi au ajuns cu bine la destinaţie.
Anchetatorii au reţinut documente de pe Aeroportul Vnukovo, de unde a plecat avionul Tu-154, şi de la sediul companiei aeriene din Daghestan, care exploata acest avion. Ei au anunţat că primele elemente păreau să favorizeze ipoteza unei erori umane.
"O primă analiză arată că echipajul a hotărât să decoleze în pofida prezenţei