Având în faţă al treilea an de recesiune, statul elen se bazează pe turism pentru a-şi relansa economia şi pentru a crea noi locuri de muncă pentru numărul din ce în ce mai mare de şomeri.
Guvernul elen face eforturi majore pentru îmbunătăţirea turismului, de la atragerea mai multor companii aeriene low-cost şi relaxarea legislaţiei privind vapoarele de croazieră la îmbunătăţirea campaniei de promovare a ţării desfăşurată în străinătate.
Guvernul a promis reducerea TVA pentru hoteluri la 6,5%, de la 11%, aceasta fiind o încercare de a face ţara mai competitivă faţă de destinaţii turistice rivale, chiar într-o perioadă în care guvernul este nevoit să taie din cheltuielile făcute în alte sectoare pentru a-şi reduce deficitul bugetar. "Perioada de criză a devenit o lecţie pentru noi", a declarat Pavlos Geroulanos, ministrul culturii şi turismului. "Condiţiile actuale sunt favorabile pentru a întoarce situaţia în favoarea noastră anul următor."
Grecia se află în primele douăzeci de destinaţii preferate în rândul turiştilor, înregistrând 14,9 milioane de vizitatori anul trecut. Sectorul turistic este responsabil pentru aproximativ 15% din PIB şi asigură unul din cinci locuri de muncă, potrivit Asociaţiei patronatelor din turism din Grecia.
Cu toate acestea, recesiunea a zguduit din temelii turismul elen. Preferată în primul rând de europeni, dintre care majoritatea din Marea Britanie şi Germania, Grecia a înregistrat în ultimii doi ani un număr tot mai scăzut de turişti, aceştia alegând destinaţii de vacanţă mai ieftine, precum Turcia sau Egipt.
Protestele repetate din Atena, care au culminat în luna mai cu o demonstraţie violentă rezultată cu trei morţi, au făcut ca 30.000 de turişti să-şi anuleze călătoriile spre Grecia. După unele estimări, cel puţin 3.000 de hoteluri, adică aproape o treime din total, au o situaţie financiară dezas