Doi ochi, un nas, o gură, cinci nasturi, un fular şi o pălărie din tablă, toate necesare pentru ridicarea unui semeţ om de zăpadă, fac parte din Kitul Omului de Zăpadă, realizat de cei mai pricepuţi meşteşugari romi tradiţionali şi-au unit forţele în cadrul Romano ButiQ.
Ochii, nasul, gura, nasturii şi mătura au fost produse cu atenţie de către meşteşugari în lemn din localităţile Ciocănari şi Băbeni, fularele au fost realizate de către croitorese din Bucureşti, iar pălăriile de către gabori din Târgu-Mureş şi Caracal. Per total, cinci comunităţi de romi au fost implicate în realizarea Kitului omului de Zăpadă.
Reînvierea meşteşugului
Echipa proiectului s-a întâlnit cu profesorul Muhammad Yunus, laureat al Premiului Nobel pentru Pace în anul 2008 şi fondator al Grameen Bank, instituţie care încurajează afacerile sociale pentru a-i povesti despre proiect şi despre îngrijorarea legată de faptul că meseriile tradiţionale sunt tot mai puţin practicate. Ideea kitului a fost primită cu entuziasm, echipa profesorului Muhammad Yunus manifestându-şi interesul de a participa la promovarea acestuia.
„Ideea kitului ne-a venit atunci când am văzut măturile de bună calitate produse de meşteşugarii romi şi ne-am amintit de vremurile copilăriei, de copiii care sunt atât de entuziasmaţi de prima ninsoare pentru că pot ridica o mulţime de oameni de zăpadă numai buni pentru joacă. Acum meşteşugarii romi aduc mai aproape de copii povestea omului de zăpadă”, potrivit organizatorilor Casa Romilor.
Romano Cher - Casa Romilor este un proiect ambiţios de integrare socială şi economică ce îşi propune să readucă pe piaţa muncii meseriaşul tradiţional rom. În condiţiile unei economii din ce în ce mai mecanizată şi mai tehnologizată, meseriile ce au la bază lucrul de mână şi-au pierdut din popularitate, nu şi din semnificaţie.
"Romano Cher - Casa Romilor" este un pr