Lansat în 2007 inclusiv printr-un debut în seria James Bond, noul Mondeo a reuşit să îşi câştige mulţi fani în Europa, pe anumite pieţe devansând chiar liderii consacraţi în segmentul D.
Atuurile maşinii au fost, în ordine, superbul design dinamic, trenul de rulare mai degrabă sportiv şi spaţiul enorm de la interior, printre cele mai generoase din clasă.
Faceliftul de anul acesta a avut drept scop menţinerea în actualitate a acestui model prin schimbări exterioare care să marcheze o nouă etapă în kinetic design. Astfel, avem un calandru restilizat, o capotă nouă, spoilere retuşate, dar şi lumini de zi şi stopuri cu LED în standard pe toate nivelurile de echipare. Îndrăznesc totuşi să spun că, deşi maşina rămâne frumoasă, designul modelului original era mai curat, mai unitar. Dar faceliftul nu se rezumă din fericire doar la exterior.
Interior rasat, adus la zi
Maşina de test era în echipare Titanium, cu dotări aproape complete pentru clasa medie. Am remarcat aşadar îmbunătăţirile făcute de Ford interiorului: plasticul de pe bord este moale şi foarte plăcut la atingere, fiind continuat cu aceeaşi calitate pe panourile de uşi, consola centrală a fost redesenată şi oferă un exemplu de ergonomie prin modul în care repartizează cele mai utilizate comenzi, iar scaunele sport te cuprind perfect pentru o călătorie confortabilă chiar şi la drum lung. Au rămas şi câteva minusuri: tapiţeria standard este aspră, iar spaţiile de stocare din uşi, deşi sunt foarte mari, sunt prost concepute, astfel încât orice pui acolo tinde să cadă pe podea. De asemenea, va trebui să vă gândiţi bine dacă doriţi parbrizul cu încălzire încorporată, firişoarele de sârmă deranjând privirea.
Familiile se vor simţi însă în largul lor la bordul lui Mondeo: ai totul la îndemână, portbagajul versiunii în 5 uşi are 540 de litri, insonorizarea este excepţională - pur şi simplu