Nu crede în mişcarea feministă, pentru că nu crede că este cazul să demonstreze ceva cuiva numai pentru simplul fapt că este femeie. Acordă importanţă relaţiilor interumane înainte de a se gândi la împărţirea pe sexe. Încearcă să definească oamenii pe care îi întâlneşte prin modul în care sunt „mobilaţi” la cap. Aşa că e firesc să o scârbească, după cum mărturiseşte, oamenii care au prejudecăţi balcanice: „Eu una remarc târziu sexualitatea celor cu care vorbesc sau cu care mă întâlnesc. O remarc în dormitor. Dar până atunci, oamenii sunt oameni şi pretind acelaşi lucru de la interlocutorii mei. Fie ei bărbaţi şi femei.”
Prejudecata îşi iţeşte capul hidos în cele mai diverse forme. Normal că şi în felul în care poate fi perceput un produs artistic, născut pe scena teatrului, acolo unde Dorina Chiriac evoluează la propriu şi la figurat. Dorina spune de ceva vreme adevărul sub chipul unui Bufon al zilelor noastre, în „Lear”, la Bulandra (n.r. – Dorina a pozat îmbrăcată în costumul de scenă). Alături de alte 24 de actriţe extraordinare: „Joc în continuare în «Lear» în această stagiune şi mă bucur pentru că este o perioadă din viaţa mea în care lucrez alături de o echipă foarte mişto, formată din 25 de femei. Cine spune că 25 de femei nu se pot înţelege se înşală amarnic. Pot supravieţui împreună. 25 de femei cu vârste diferite, cu faze diferite de evoluţie artistică şi umană, cu orgolii şi personalităţi diferite pot funcţiona foarte bine. Se coalizează şi se pot înţelege din clipa în care îşi acceptă şi îşi ocolesc punctele nevralgice. Mariana Mihuţ, Valeria Seciu, Dana Dogaru, Eugenia Mirea, Andreea Bibiri, Daniela Nane etc. Multe, diferite, puternice...”
Raţiune şi emoţie
„Lear”, în viziunea extrem de aplaudată a regizorului Andrei Şerban, a atras atenţia multora mai ales prin faptul că o mână de actriţe foarte bune joacă rolu