Acesta susţine că în spatele raportului iniţial s-ar ascunde interese imobiliare.
Comisia de expertiză a fost luată la rost de prefect atunci când a aflat că proprietarii Ion şi Larisa Pietraru primesc despăgubiri de 65 de euro pe metru pătrat, de cinci ori mai mult decât restul persoanelor care deţin terenuri pe traseul şoselei de centură. Aceştia deţin 5.038 de metri pătraţi între Metro şi Arabesque, cu ieşire la DN28. În total, proprietatea omului de afaceri din Bucureşti pe care a cumpărat-o în 2000 se întinde pe 5,6 hectare.
Preţ diferit la evaluări
Chiar dacă listele cu despăgubiri de 24 milioane de lei au fost aprobate de Guvern, prefectul, reprezentantul Executivului în teritoriu, contestă raportul. „Înţeleg că trebuie daţi bani către proprietarii de terenuri, dar diferenţele de sume sunt prea mari. Peste tot în ţară s-au mers pe aceleaşi preţuri la exproprieri, iar la noi sunt presiuni“, a spus Tomaşeschi.
Iaşi: Fără bani de centură, dar cu şosea aeriană (FOTO)
Ieşeanul ruinat de şoseaua de centură a oraşului
În realitate, terenurile care urmează a fi preluate pentru lucrări de interes public sunt evaluate diferenţiat. „În niciun caz nu este preţ unic la exproprieri. Acesta se stabileşte de un evaluator, în funcţie de zonă şi de facilităţi pentru a fi un preţ real şi să nu fie discriminare între proprietari“, a spus Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Drumuri şi Produri.
Avocatul Cristina Ursu, care se ocupă de exproprieri, explică diferenţa mare de preţuri prin poziţionarea terenului deţinut de Pietraru. „Terenul domnului Pietraru este la «kilometrul 0» al centurii şi de aceea am început cu acest caz. Terenul este cel mai valoros pentru că aşa este evaluată zona pe piaţa imobiliară, în jur de 100 de euro pe metru pătrat. Pe măsură ce se îndepărtează de DN 28, restul proprietarilor au valori ma