Internetul a fost, este, şi va fi întotdeauna un câmp de luptă, iar până de curând, războiul pentru democraţia supremă arăta în felul următor: Microsoft vs. Google vs. Yahoo. În timp, Google a reuşit să se distanţeze de ceilalţi doi adversari, datorită motorului de căutare care l-a făcut faimos. Se pare, însă, că domnia îi este ameninţată... Un nou pretendent la tron, cu sânge albastru, a apărut, parcă peste noapte, şi a început să acapareze tărâmul promis.
"Este greu de zis cum vor fi lucrurile în următorii trei până la cinci ani, dar este mult de muncă doar pentru a continua ascensiunea pe drumul pe care am început să-l parcurgem. În momentul acesta avem 30 de milioane de utilizatori activi pe Facebook. Sunt o mulţime de aplicaţii diferite care vor fi dezvoltate pentru a le permite oamenilor să împărtăşească informaţii, în moduri diferite. Mă aştept ca numărul utilizatorilor să crească şi vor fi mai multe metode care le vor permite agenţilor de publicitate să atragă publicul şi să comunice cu acesta cu într-o manieră foarte "naturală", similară celei în care prietenii comunică între ei."
Declaraţia respectivă îi aparţine fondatorului reţelei de socializare Facebook, Mark Zuckerberg, şi este extrasă dintr-un interviu pe care acesta l-a acordat revistei Time în anul 2007. Pe atunci, siteul, fondat în 2004, avea 30 de milioane de utilizatori. În iulie, anul acesta, numărul celor care folosesc Facebook a depăşit 500 de milioane. Tot anul acesta, după numai 6 ani de la înfiinţare, imensa reţea de socializare a reuşit să-l depăşească pe "regele internetului", Google, în ceea ce priveşte traficul şi timpul petrecut pe site. Odată cu lansarea noului sistem de mesaje, care include şi email, prevesteşte Facebook sfârşitul monopolului online a celui mai important motor de căutare? Ce urmează? Mai are Facebook vreun as în mânecă?
Cum a început? A cucerit Ha