Românii ar putea circula peste circa 5 ani pe autostrada care va lega Nădlac de Arad, care va avea o lungime de 38,8 km. Valoarea programată a investiţiei este de 993,6 milioane lei, adică echivalentul a 230 milioane euro, fără TVA. Până la 14 februarie 2011, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) aşteaptă oferte pentru construcţia tronsonului de autostradă Nădlac-Arad. Prima etapă vizează construcţia a 22,2 kilometri, iar cea de-a doua implică realizarea a 16,6 kilometri.
Durata contractului este de patru ani şi jumătate de la data atribuirii. Potrivit anunţului Companiei de Autostrăzi, firmele ofertante trebuie să demonstreze, printr-o singură declaraţie bancară, în original, că dispun sau au acces la lichidităţi, linii de credit sau la alte instrumente financiare în valoare de minimum 120.000.000 lei pentru prima etapă şi de 125.000.000 lei, sau echivalent, pentru o perioadă de 6 luni, pentru a doua etapă, adică suma suficientă pentru a acoperi cheltuielile cu construcţia în cadrul contractului.
Proiectul va fi finanţat de Uniunea Europeană prin Fonduri de Coeziune, în proporţie de 85%, iar restul de Guvern. Duminică, la emisiunea "După 20 de ani" de la Pro TV, premierul Emil Boc a declarat că în doi ani în România s-au făcut 116 km de autostradă sau drumuri în regim de autostradă. În prezent, România are 314 km de autostradă, respectiv Câmpia Turzii-Gilău (52 km), Bucureşti-Piteşti (111 km) şi Bucureşti-Cernavodă (151 km). În construcţie sunt 243 km, aceştia urmând să fie finalizaţi în 2011 şi 2012, valoarea totală fiind de 2,5 miliarde euro, potrivit datelor Ministerului Transporturilor.
În prezent, Ministerul Transporturilor are în execuţie 243,35 km de autostrăzi şi variante de centuri ocolitoare cu profil de autostradă, alţi 288 km de autostrăzi fiind în stadiu de licitaţie, potrivit datelor obţinute rec