Cu conexiune la Internet, mai mare decât un telefon, dar mai mic decât un laptop, iPad-ul de la Apple a declanşat un nou val de aşteptări în ceea ce priveşte tabletele. Sursa: VLAD STĂNESCUSursa: REUTERSSursa: Vlad Stanescu
1 /.
Lansat de Apple în aprilie, în Statele Unite, iPad-ul, vândut deja în peste 8 milioane de exemplare, s-a impus rapid ca o noutate de necontestat pentru iubitorii de noi tehnologii informatice, mai ales că acesta a dominat acest segment câteva luni la rând.
Grupul californian a avut şansa din nou să dea numele unei noi categorii de instrumente tehnologice, cum a făcut şi în urmă cu zece ani cu un music player digital.
"Apple a făcut-o şi pe asta, şi datorită lui tabletele sunt un succes", a remarcat un analist al cabinetului Gartner, Ken Dulaney, citat de AFP. "Vor fi mulţi cei care vor încerca să învingă iPad-ul, dar se va întâmpla ca şi cu iPod-ul: toată lumea îl va vrea".
iPad-ul şi pentru munca, dar şi pentru distracţie
Pentru analistul de la Forrester Research, Sarah Rotman Epps, noile obiceiuri apărute o dată cu dezvoltarea Internetului au facut din iPad un succes.
"Consumatorii muncesc tot timpul, au mai puţin timp să se relaxeze şi mai puţini bani să cheltuiască, dar vorîntotdeauna să-şi maximizeze fericirea", a spus Rotman Epps. În timp ce săptămânile de lucru parcă se tot lungesc, odată cu proliferarea dispozitivelor, care îţi permit să rămâi conectat cu munca de la birou zi şi noapte, "tabletele devin utile atunci când vrei să umpli un moment liber apărut pe neaşteptate, înrte timp minimizalizând timpul petrecut off-line".
Potrivit datelor Forrester, 26% dintre cumpărătorii de iPad din SUA îl folosesc atât pentru a-şi petrece timpul liber, cât şi pentru a munci. "Oamenii folosesc tabletele pentru a citi varianta online a ziarului Wall Street sau pe