CFR Călători s-a retras şi de pe ruta Galaţi-Bârlad, transportul de călători fiind concesionat unei firme din Cluj, care mai operează şi în judeţele Buzău şi Bihor.
Compania Naţională CFR Călători a concesionat firmei Tranferoviar Grup (TFG) din Cluj transportul de călători pe linia Galaţi-Bârlad. Firma a şi început operarea pe această rută o dată cu intrarea în vigoare a noului orar al „mersului trenurilor". Noul grafic include nouă perechi de trenuri, şase pe ruta Galaţi-Bârlad şi trei pe ruta fracţionată dintre oraşul Tg. Bujor, unde se află depoul TFG, şi municipiul Bârlad.
Transportul este asigurat cu trenuri de tip automotor, iar costul unei călătorii este de la 1,5 lei pentru distanţa dintre două halte la 10,5 lei pentru întreaga rută. Firma din Cluj a fost înfiinţată în 2003 şi este controlată de omul de afaceri Călin Mitică. TFG are ca principale obiecte de activitate transportul de marfă pe calea ferată şi reparaţiile de vagoane.
TFG a intrat pe piaţa transporturilor feroviare de călători în luna martie şi a mai preluat în concesiune transportul pe rutele Oradea-Băile Felix şi Buzău-Nehoiaşu. La o cifră de afaceri de 78,9 milioane lei, a înregistrat un profit brut de 6,7 milioane lei.
Despre concesionarea transportului de călători pe ruta Galaţi-Bârlad se vorbeşte de câţiva ani, pentru că CFR înregistra mari pierderi. Erau controverse numai în legătură cu numele firmei care avea să preia afacerea, folclorul local dând ca sigură preluarea acestei concesiuni de către omul de afaceri Adrian Porumboiu, care cultivă mii de hectare de teren agricol în nordul judeţului Galaţi. Situaţia falimentară a transportului de călători pe ruta Galaţi-Bârlad a fost provocată de restructurarea după privatizare sau închiderea unor foste societăţi de stat din Galaţi, care a determinat dispariţia „navetiştilor", dar şi dezvoltarea transportului în sistem