Raiffeisen Bank vrea să amâne declanşarea procesului de către clienţii nemulţumiţi, iar reprezentanţii băncii nu mai au interes să rezolve pe cale amiabilă litigiul referitor la unele clauze abuzive introduse în contractele de credit, susţin avocaţii de la Piperea&Asociaţii.
Casa de avocatură Piperea&Asociaţii este reprezentantul legal a circa 120 de clienţi nemulţumiţi ai Raiffeisen Bank România.
Iniţial, Raiffeisen a arătat disponibilitate pentru rezolvarea pe cale amiabilă a litigiului referitor la caracterul abuziv al contractelor de credit încheiate cu clienţii Piperea&Asociaţii, potrivit casei de avocatură. Astfel, reprezentanţii băncii au onorat invitaţia la conciliere formulată de casa de avocatură şi au arătat interes faţă de susţinerile clienţilor.
"Banca şi-a arătat disponibilitatea de a analiza propunerea Piperea&Asociaţii referitoare la aplicarea unui anumit algoritm de calcul al dobânzii, ce asigura atât aplicarea OUG nr. 50/2010, cât si eliminarea efectelor clauzelor abuzive referitoare la determinarea ratei dobânzii", potrivit unui comunicat transmis de casa de avocatură.
Mai mult, banca s-a angajat să transmită clienţilor o procedură de lucru prin care să se asigure analiza dosar cu dosar a situaţiei fiecărui client. Fiecare client urma să stie când trebuie trimis dosarul său, cine îl va soluţiona şi în ce interval de timp. Rezulta că fiecare client al Raiffeisen Bank avea o şansă în a se elimina clauzele abuzive din contractele de credit încheiate cu banca.
"Totuşi, faţă de atitudinea ulterioară a Raiffeisen Bank în prezent, Piperea&Asociaţii nu poate decât să constate că interesul pentru rezolvarea pe cale amiabilă a litigiului referitor la caracterul abuziv al contractelor de credit încheiate de consumatori cu această bancă a fost doar o iluzie. Astfel, în locul analizei propunerii avocaţilor referitoare la aplicarea