Ce face un ministru cînd n-are nici o idee? Pune placa aceea cu management privat, rezolvarea prin delegarea responsbilităţii unor privaţi etc. Iar de la Anca Boagiu nu puteam aştepta altceva. Aşadar, ţin să vă supun atenţiei un citat tulburător din evz:
“Va trebui să dispunem schimbarea managemenului societăţilor de căi ferate. Acesta ar trebui înlocuit cu management privat, chiar începând cu anul viitor. Este valabil pentru toate societăţile înfiinţate în ultima perioadă. Dacă nu intrăm în forţă, rămânem în istorie ca fiind ţara care a distrus calea ferată”, a afirmat Boagiu, potrivit Agerpres, la prezentarea bugetului ministerului comisiilor parlamentare de politică economică şi industrii.
Vin unii minunaţi privaţi, încep cu minunate idei precum concedieri, închideri de linii nerentabile şi alte poezii bineştiute. Şi CFR-ul va fi rezolvat. Şi reluat înapoi de manageri de stat cînd va fi gata distrus.
Încercarea spargerii CFR, la sfatul Băncii Mondiale, a fost oricum un dezastru. O analiză bună găsiţi în zf. Se pare că e foarte important să continuăm pe acelaşi drum – management privat cu responsabilitate de stat. Nimic nu acoperă cu mai mare acurateţe istoria recentă a României decît istoria CFR-ului.
Hacktivism
Cîteva recomandări, gînduri despre fenomenul wikileaks. Un articol al lui Ovidiu Gherasim Proca despre fundamentul conspiraţionist al mişcării.
Interesant este faptul că Julian Assange, fondatorul WikiLeaks, este el însuşi un teoretician al conspiraţiei. Două dintre eseurile sale cu acest subiect, redactate în 2006, sunt încă prezente online pentru curioşi: “State and Terrorist Conspiracies” şi “Conspiracy as Governance”. Inspirate de un studiu ce tratează conspiraţiile teroriste ca grafuri conectate, cele două lucrări par variante succesive ale aceluiaşi document. Vederile lui Assange, exprimate sumar, cu stângăcie, sunt