O asociaţie catolică germană a demarat o campanie pentru a-l scoate pe Moş Crăciun în afara legii, pentru ca în acest fel să pună capăt consumismului.
Mai sunt doar câteva zile până la Crăciun, iar din toate părţile, la radio sau televizor, în magazine şi în pieţe, suntem asaltaţi de colinde şi de zeci de Moş Crăciuni, cu barba albă, în tradiţionalul costum roşu. De altfel, exact împotriva lui Moş Crăciun, personajul preferat al copiilor, care împarte dulciuri şi jucării micuţilor din lumea întreagă, un grup catolic din Germania a pornit o adevărată cruciadă, care vizează scoaterea în afara legii. Pentru reprezentanţii asociaţiei „Bonifatiuswerk“ nu este decât „un simbol al consumismului“, care nu are nimic în comun cu legendarul Sfânt Nicolae.
Strategie de marketing
Membrii asociaţiei consideră că Moş Crăciun din zilele noastre este mai degrabă un produs de marketing şi din acest motiv ar dori înlocuirea imaginii lui Moş Crăciun cu una ceva mai tradiţională şi similară Sfântului după care s-a inspirat. Pe site-ul organizaţiei, Sfântul Nicolae este prezentat drept un binefăcător, un om care nu a ezitat niciodată să sară în ajutorul celor aflaţi la ananghie. Campania demarată de „Bonifatiuswerk“ şi-a găsit rapid o mulţime de adepţi în rândul personalităţilor germane.
Povestea Sfântului Nicolae
Legenda lui Moş Crăciun este veche de sute de ani şi este derivată din povestea Sfântului Nicolae. Se crede că Sfântul Nicolae s-a născut în jurul anului 280 d.Hr. în Patara, lângă Myra, în actuala Turcie.
Foarte admirat pentru credinţa şi bunătatea sa, Sfântul Nicolae a ajuns subiectul multor legende. Se spune că el a renunţat la o parte din averea sa şi a decis să călătorească în zonele rurale pentru a-i ajuta pe oamenii săraci de aici. Până în perioada Renaşterii, Nicolae era cel mai popular sfânt din Europ